Free Bird

هیچ کس دوست تو نیست همانطور که هیچ‌کس دشمن تو نیست بلکه هر کسی معلم توست

Free Bird

هیچ کس دوست تو نیست همانطور که هیچ‌کس دشمن تو نیست بلکه هر کسی معلم توست

سرماخوردگی شدید

 

 

این لعنتی با یه سردرد وحشتناک فرصت انجام دادن همه کار رو ازت می‌گیره 

نه می‌تونی کتاب بخونی! 

نه می‌تونی پشت کامپیوتر بشینی!

و نه کارای بیرون رو می‌تونی انجام بدی! 

فقط باید بخوابی که اونم ذله می‌شی از درازکش بودن ناتوانی در به خواب رفتن!! 

خیلی روزای بدی-ه 

بخصوص اگه همه برنامه‌هاتم به هم بخوره!

یه داستان هندی

 

 

به یک انگلیسی می‌گویند جهان بر روی سکویی قرار داردُ این سکو بر پشت فیلی استوار است و فیل هم بر پشت لاک‌پشتی نشسته است. وقتی مرد انگلیسی با اصرا می‌پرسد که پس لاک‌پشت بر پشت چه چیزی نشته است؟ به او می گویند: لاک‌پشتی دیگر. دوباره می‌پرسد و بعد از آن بر پشت چه؟ و می‌شنود «آه صاحب! بعد از آن همینطور لاک‌پشت است تا ابد». 

 

با خودم میگم این لاک‌پشت‌ها چندتا می‌تونند باشند؟ ..... مطمئنا برای هر کسی تو این دنیا تعدادشون فرق می‌کنه ...ولی هر چند تا که باشند فقط می‌تونند نشان از ناپایداری داشته باشند...همین.

بیانیه حقوق نسل‌های آینده

آنهایی که بعد از ما خواهند آمدُ صدایشان به گوش ما نمی‌رسدُ پس ما حقوق آنها را اعلام کرده و به رسمیت می‌شناسیم 

ما سیاره‌ای را از خود به ارث می‌گذاریم که برای غناُ زیبایی و پرگونگی آن احترام قائلیم 

سیاره‌ای که  

هوا یا جو آن زندگی بخش و مطلوب است و می‌تواند برای سالیان سال همینطور باقی بماند 

سیاره‌ای که  

منابع آن به دقت نگهداری شده و گونه‌های زندگی در آن همچنان متنوع باقی خواهد ماند 

سیاره‌ای که  

خاک آن از فرسایش در امان مانده باشدُ و آب و خاک آن از مواد زائد زندگی ما مسموم نشده باشد 

سیاره‌ای که  

مردم آن فناوری‌های خود را با احتیاط به کار می‌گیرند و پیامدهای درازمدت آن را در نظر می‌گیرند 

سیاره‌ای که  

مردم آن در جوامعی کوچک زندگی می‌کنند و با جمعیت زیاد غارت نمی‌شوند 

سیاره‌ای که  

منافع نسل‌های آینده‌ی آن مدنظر است و در محافل تصمیم‌گیری امروز از آن منافع نیز پاسداری می‌شود.  

منبع: موسسه ابداعات اجتماعی لندن

اینو نوشتم که بگم ای کاش ما هم به جایی برسیم که دغدغه‌هامون اینا باشن...  

یه روز با یکی از همکلاسیامون بحث می‌کردیم سر اینکه آیا ما باید چه بهایی بپردازیم که بچه‌هامون مشکلات ما رو نداشته باشن... یادمه من گفتم دیگه نباید اشتباه پدرامون رو مرتکب بشیمُ من می خوام خوب زندگی کنم و وقتی این زندگی رو ندارم برام مهم نیست که نسل آینده چه جور می‌خواد زندگی کنه... مهم اینه که بتونم این وضع رو برای خودم درست کنم نه برای نسل بعد...

نمی‌خوام بگم اینو درست گفتم یا نه ولی می‌خوام بگم وقتی آدم اونقدر مشکلات و دغدغه فکری داشته باشه حق داره که نتونه به حقوق نسل‌های آینده فکر  کنه.