Free Bird

هیچ کس دوست تو نیست همانطور که هیچ‌کس دشمن تو نیست بلکه هر کسی معلم توست

Free Bird

هیچ کس دوست تو نیست همانطور که هیچ‌کس دشمن تو نیست بلکه هر کسی معلم توست

بانه و مسائل آن

طی دو سه روز گذشته یه توفیق اجباری برای رفتن به بانه برام پیش اومد و من هم که کنجکاو دیدن این شهر و همچنین مسافرت لازم (!) بودم مشتاقانه راه افتادم.

اولین چیزی که تو این شهر و چند تا شهر اطرافش که ما دیدیم، مشهود بود محرومیتی بود که مردمش رو تو خودش فرو برده بود. جاده‌های باریک، مناطق کاملا سرد و کوهستانی و شاید غیر حاصلخیز، شهرهای کوچک و....

ولی یه چیزی که من خیلی خوشم اومد سادگی و مهمون‌نوازی مردمش بود. از مردم تو خیابون گرفته که وقتی می‌خواستی آدرس بپرسی چنان با صمیمیت جوابت رو می‌دادند تا فروشنده‌های کاملا منصف.

اما مساله اصلی برمی‌گرده به خرید کردن. مراکز خرید متعدد اونجا که باعث تعجب هم بود، بیشتر اجناس چینی بودند و تقریبا بی‌کیفیت....البته به قول یکی از این فروشنده‌های کفش، اجناس چینی هم خوب و بد داره....ولی نهایتا اینه که چینی-ه.

بیشتر مردم برای وسایل برقی مثل ال سی دی ظاهرا میرن اونجا ولی درصد ریسک تو این اجناس هم بالاست چون بدون گارانتی‌اند و خوب.... من هم که همیشه دنبال اجناس با کیفیت هستم و اصلا حاضر نیستم ریسک کنم، کمتر تونستم خرید کنم....اما یه جایی به خودم جرات دادم و اصلا نمی دونم چرا اینکارو کردم و یه فلش مموری 32 گیگ کینگستون گرفتم از این دست‌فروشا....و احتمال هم دادم که تقلبی باشه ولی بعد از اینکه برام تست کرد با قیمت خیلی پایین راضی شدم بگیرمش و الان که یه سری فایل زدم توش بعضی‌شون رو نمی خونه....شاید بهتره بگم خیلی‌هاشون رو نمی خونه....ولی خوب چیکار کنم که خودم کردم که ...فعلا به عنوان یه تجربه دارم بهش نگاه می‌کنم.....البته یه سری چیزای فانتزی با قیمت خیلی خوب هم تونستم پیدا کنم و.... در کل از  اینکه چنین منطقه‌ای رو تجربه کردم خوشحالم.

نظرات 10 + ارسال نظر
[ بدون نام ] 13 اسفند 1388 ساعت 02:42 ب.ظ http://acme.blogsky.com

سلام
غرب همیشه محروم بوده
اومدی نظر یادت نره منتظرم

بابک 13 اسفند 1388 ساعت 03:43 ب.ظ http://pouls.blogsky.com

شاید کسی باورش نشه ولی تو همین شمال، مخصوصا تو گیلان و گلستان (تو مازندران کمتر) مناطق محرومی هستن که آدم باورش نمیشه مردم شمالم تو همچین فلاکتی زندگی می کنن. غرب کشورم که حسابش جداس، مخصوصا یه سری از مناطق کردنشین.
خوش به حالت که رفتی سفر منم شدیدا به یه سفر نیاز دارم ولی اصلا فرصتش پیش نمیاد.

آره منم خیلی متاسف شدم...برا اون مردم ...برا خودمون
امیدوارم یه سفر خوب به زودی برات پیش بیاد

سونیا 13 اسفند 1388 ساعت 07:52 ب.ظ http://allalone.blogsky.com

هممم فلش مموری ۳۲ گیگ هر کسی را می تونه وسوسه کنه!

بلهههههه
البته بعضی وقتا آدم دوست داره ریسک کنه ....اینم از اون مواقع بود

مدی 13 اسفند 1388 ساعت 08:25 ب.ظ http://madikhanoom.blogsky.com

ااا پس خوب نیست؟
من دوست داشتم برم بانه ببینم چه خبره
میگن وسایل آشپزخونه اونجا ارزونه...راست میگن؟

آره...ظرف و ظروف خیلی ارزون بود

تایماز 14 اسفند 1388 ساعت 11:50 ق.ظ

هرکی میره بانه موبایل و ال سی دی و کولر گازی رو حتما میاره
اگه جنس اصل بخری نیازی به گارانتی نداره
مثلا ما ماشین ظرفشویی خریدیدم که قیمتش با تبریز ۱۰۰ تومن تفاوت داشت و جنسش هم عالی بود
کلا ارزش یه بار دیدن رو داره
خود منطقه هم طبیعت بینهایت بکری داره
باید اردیبهشت ماه بری تا زیباییهای مسحور کننده ش رو ببینی
کلا کردستان طبیعت محشری داره
محروخیت هم شمال و جنوب نداره
غیر از شهرهای بزرگ بقیه شهرها محرومند و وقتی مرکز یه استان محروم باشه وای به حال دهاتش

درسته...ما هم هر ماشینی رو که می دیدیم از بانه میاد حتما یه ال‌سی دی با خودش داشت.
ال سی دی ها هم قیمتشون ۱۰۰ تومن با بقیه جاها تفاوت داشت
در مورد بکر بودن منطقه کردستان با هات موافقم ولی امکاناتی رو که من فکر می‌کنم این مردم حقشون-ه بهشون نرسیده بود که البته این در مورد خیلی جاها صادق-ه
هوا هم کاملا سرد بود ولی خوبیش این بود که من امسال اصلا زمستون رو احساس نکرده بودم که خدا رو شکر احساس کردم
درسته شهرهای کردستان خیلی با شهرهای کوچیک آذربایجان تفاوتی نداشتند ولی باز صد رحمت به شهرهای آذربایجان .....

yakamoz 14 اسفند 1388 ساعت 10:14 ب.ظ http://www.arxalix.blogsky.com

این روزها تو اکثر شهرهای کوچیک و بزرگ تورهای یکروزه بانه برقراره.البته من تا حالا نرفتم و علاقه ای هم به رفتن ندارم.کلا به اجناس اونجا دیگه اعتماد ندارم.داداشم چند وقت پیش رفته بود اونجا.بهش گفته بودم از اونجا شامپوی هد اند شولدرز بخره چون اونجا نصف قیمت بود.چند تایی خرید و آورد و متاسفانه دیدیم تقلبیه و یه شامپوی دیگه توش ریخته بودن.

جالبه ....اتفاقا پر بود از این شامپوها...اینا چه خوبی دارند؟

ارغوان 15 اسفند 1388 ساعت 10:11 ق.ظ

ایول. پس رفته بودی سفر. منم دلم خیلی سفر می خواد. انگاری امسال از سفر عید هم خبری نیست.

آره سفر خیلی خوبه.....

مریم 15 اسفند 1388 ساعت 02:35 ب.ظ

به به همیشه به سفر
منم دوس دارم برم اونجا را ببینم حالا هیچی هم نخریدم مهم نیس
به نظرم این تجربه ای شد برات که دیگه از این کارا نکنی!!!

بله...اونم چه تجربه ای!

نقاب 23 اسفند 1388 ساعت 10:57 ب.ظ http://ps-neghab.blogsky.com/

به......بانه

رفتم زیاد////// جالب بود قبلا نه همینک

月光 14 فروردین 1389 ساعت 11:21 ب.ظ http://http://blogger.com/profile/01119488737077628242

منم شنیدم واسه ال سی دی و کولر گازی زیاد میرن اونجا، بعضی از گارانتی ها هم همچین گلی به سر آدم نمی زنن برای همین خودم گاهی ترجیح میدم جنسو بی گارانتی ولی ارزونتر بخرم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد